Kunder



Projekt för att skapa anpassade demomiljöer och presentationsunderlag för SAS Institutes lösningar inom online/webbanalys (Customer Experience Analytics) och Realtidsmarknadsföring (Real Time Decision Management). Projektet inkluderade även kontakter och möten med SAS kunder för att undersöka behov och potential i SAS erbjudande inom området.

"Internet Intelligence har med stor erfarenhet inom området digital marknadsföring bidragit mycket konkret till utvecklingen av SAS erbjudande med koppling till mer avancerad analys för CRM. Vi är mycket nöjda med resultatet av konsultinsatsen som genomförts med lyhördhet och en professionell attityd.”

Fredrik Pallin
Head of Business Advisory, SAS Institute AB

Internet Intelligence har hjälpt Stardoll att implementera Tableau Softwares BI-lösning för att åstadkomma en mer flexibel och affärsdriven rapportering av kunddata.

"Internet Intelligence has helped us improve analyzing large amounts, and a wide range of data, new as well as existing data, on a more frequent basis. Major benefits has been to reach faster customer- and business insights."

Ted Nelson,
VP User Sales, Stardoll AB

Internet Intelligence innehade rollen som Business Intelligence Manager Nordic Region under ett års tid. Uppdraget innefattade kampanjuppföljning, utveckling av modeller för att beräkna ROI på olika kundgrupper, utveckling och rapportering av nyckeltal etc.

"Internet Intelligence has made a good job in helping us improve defining KPI's and calculating ROI for Unibet's online marketing, SEO, affiliate marketing, CRM and more. Based on my experience I can recommend their services."

Petter Nylander
CEO Unibet

Uppdrag som webbanalytiker. Postkodlotteriet använder comScore Digital Analytix och Internet Intelligence är certifierad partner till comScore i Sverige.

"Internet Intelligence har hjälpt till att tydliggöra effektiviteten i olika digitala marknadsföringskanaler. Utifrån detta har vi kunnat ta beslut som både reducerat kostnader och ökat våra konverteringar."

Stefan Persson
Head of Online, Svenska Postkodlotteriet

Uppdrag som webbanalytiker på Internetbanken för privatpersoner och företag.

"Genom vårt samarbete med Internet Intelligence har vi tagit många viktiga steg framåt i vår användning av webbanalys inom SEB Internetbank."

Anders Carlström
Chef för SEB Internetbank

Internet Intelligence har hjälpt Happy Socks till en strukturerad och systematisk uppföljning av all digital marknadsföring, där effekten av marknadsföringen är direkt jämförbar mellan olika kanaler. Internet Intelligence har även tagit fram beräkningar av Life Time Value för Happys Socks kunder på företagets viktigaste marknader. Beräkningarna visar hur mycket pengar som kan investeras i marknadsföring på olika marknader för att uppnå fastställda mål för ROI.

"Internet Intelligence did a great job helping us with Lifetime Value for our main countries around the world. Parallel to do this work Andreas Franson and his extensive knowledge in online marketing helped with a reorganization to better streamline our web analytics. I gladly recommend Internet Intelligence."

Luar Busó
Head of E-Commerce, Happy Socks AB

Vikariat som webbanalytiker vilket bland annat innefattade kampanjuppföljningar och en utredning och rekommendation kring nytt system för webbanalys.

"By focusing on stakeholder needs and business value, Internet Intelligence has made great contributions to developing web analytics at Eniro."

Mathias Hedlund
SVP Products & Services, Eniro AB

"Andreas har spelat en viktig roll i att utveckla Expressens analysfunktion till att stödja hela verksamheten i en tid av snabb digital utveckling. Med kartläggning och rekommendationer kring prioriteringar, behov, kompetenser, systemstöd etc. och genom att jobba aktivt i olika utvecklingsprojekt, har Andreas varit med att lägga grunden till en modern analysavdelningen, och ett mer datadrivet arbetssätt, som Expressen sedan framgångsrikt har kunnat bygga vidare på. Utifrån vårt samarbete på Expressen kan jag varmt rekommendera Andreas tjänster."

Mats Löthén

Marknads och försäljningsdirektör Expressen

Kunder



Projekt för att skapa anpassade demomiljöer och presentationsunderlag för SAS Institutes lösningar inom online/webbanalys (Customer Experience Analytics) och Realtidsmarknadsföring (Real Time Decision Management). Projektet inkluderade även kontakter och möten med SAS kunder för att undersöka behov och potential i SAS erbjudande inom området.

"Internet Intelligence har med stor erfarenhet inom området digital marknadsföring bidragit mycket konkret till utvecklingen av SAS erbjudande med koppling till mer avancerad analys för CRM. Vi är mycket nöjda med resultatet av konsultinsatsen som genomförts med lyhördhet och en professionell attityd.”

Fredrik Pallin
Head of Business Advisory,
SAS Institute AB

Internet Intelligence har hjälpt Stardoll att implementera Tableau Softwares BI-lösning för att åstadkomma en mer flexibel och affärsdriven rapportering av kunddata.

"Internet Intelligence has helped us improve analyzing large amounts, and a wide range of data, new as well as existing data, on a more frequent basis. Major benefits has been to reach faster customer- and business insights."

Ted Nelson
VP User Sales, Stardoll AB

Internet Intelligence innehade rollen som Business Intelligence Manager Nordic Region under ett års tid. Uppdraget innefattade kampanjuppföljning, utveckling av modeller för att beräkna ROI på olika kundgrupper, utveckling och rapportering av nyckeltal etc.

"Internet Intelligence has made a good job in helping us improve defining KPI's and calculating ROI for Unibet's online marketing, SEO, affiliate marketing, CRM and more. Based on my experience I can recommend their services."

Petter Nylander
CEO Unibet

Uppdrag som webbanalytiker. Postkodlotteriet använder comScore Digital Analytix och Internet Intelligence är certifierad partner till comScore i Sverige.

"Internet Intelligence har hjälpt till att tydliggöra effektiviteten i olika digitala marknadsföringskanaler. Utifrån detta har vi kunnat ta beslut som både reducerat kostnader och ökat våra konverteringar."

Stefan Persson
Head of Online, Svenska Postkodlotteriet

Uppdrag som webbanalytiker på Internetbanken för privatpersoner och företag.

"Genom vårt samarbete med Internet Intelligence har vi tagit många viktiga steg framåt i vår användning av webbanalys inom SEB Internetbank."

Anders Carlström
Chef för SEB Internetbank

Internet Intelligence har hjälpt Happy Socks till en strukturerad och systematisk uppföljning av all digital marknadsföring. Internet Intelligence har även tagit fram beräkningar av Life Time Value för Happys Socks kunder på företagets viktigaste marknader.

"Internet Intelligence did a great job helping us with Lifetime Value for our main countries around the world. Parallel to do this work Andreas Franson and his extensive knowledge in online marketing helped with a reorganization to better streamline our web analytics. I gladly recommend Internet Intelligence."

Luar Busó
Head of E-Commerce, Happy Socks AB

Vikariat som webbanalytiker vilket bland annat innefattade kampanjuppföljningar och en utredning och rekommendation kring nytt system för webbanalys.

"By focusing on stakeholder needs and business value, Internet Intelligence has made great contributions to developing web analytics at Eniro."

Mathias Hedlund
SVP Products & Services, Eniro AB

"Andreas har spelat en viktig roll i att utveckla Expressens analysfunktion till att stödja hela verksamheten i en tid av snabb digital utveckling. Med kartläggning och rekommendationer kring prioriteringar, behov, kompetenser, systemstöd etc. och genom att jobba aktivt i olika utvecklingsprojekt, har Andreas varit med att lägga grunden till en modern analysavdelningen, och ett mer datadrivet arbetssätt, som Expressen sedan framgångsrikt har kunnat bygga vidare på. Utifrån vårt samarbete på Expressen kan jag varmt rekommendera Andreas tjänster."

Mats Löthén

Marknads och försäljningsdirektör Expressen

Kunder



Projekt för att skapa anpassade demomiljöer och presentationsunderlag för SAS Institutes lösningar inom online/webbanalys (Customer Experience Analytics) och Realtidsmarknads­föring (Real Time Decision Management). Projektet inkluderade även kontakter och möten med SAS kunder för att undersöka behov och potential i SAS erbjudande inom området.

"Internet Intelligence har med stor erfarenhet inom området digital marknadsföring bidragit mycket konkret till utvecklingen av SAS erbjudande med koppling till mer avancerad analys för CRM. Vi är mycket nöjda med resultatet av konsultinsatsen som genomförts med lyhördhet och en professionell attityd.”

Fredrik Pallin
Head of Business Advisory,
SAS Institute AB

Internet Intelligence har hjälpt Stardoll att implementera Tableau Softwares BI-lösning för att åstadkomma en mer flexibel och affärsdriven rapportering av kunddata.

"Internet Intelligence has helped us improve analyzing large amounts, and a wide range of data, new as well as existing data, on a more frequent basis. Major benefits has been to reach faster customer- and business insights."

Ted Nelson
VP User Sales, Stardoll AB

Internet Intelligence innehade rollen som Business Intelligence Manager Nordic Region under ett års tid. Uppdraget innefattade kampanjuppföljning, utveckling av modeller för att beräkna ROI på olika kundgrupper, utveckling och rapportering av nyckeltal etc.

"Internet Intelligence has made a good job in helping us improve defining KPI's and calculating ROI for Unibet's online marketing, SEO, affiliate marketing, CRM and more. Based on my experience I can recommend their services."

Petter Nylander
CEO Unibet

Uppdrag som webbanalytiker. Postkodlotteriet använder comScore Digital Analytix och Internet Intelligence är certifierad partner till comScore i Sverige.

"Internet Intelligence har hjälpt till att tydliggöra effektiviteten i olika digitala marknadsföringskanaler. Utifrån detta har vi kunnat ta beslut som både reducerat kostnader och ökat våra konverteringar."

Stefan Persson
Head of Online, Svenska Postkodlotteriet

Uppdrag som webbanalytiker på Internetbanken för privatpersoner och företag.

"Genom vårt samarbete med Internet Intelligence har vi tagit många viktiga steg framåt i vår användning av webbanalys inom SEB Internetbank."

Anders Carlström
Chef för SEB Internetbank

Internet Intelligence har hjälpt Happy Socks till en strukturerad och systematisk uppföljning av all digital marknadsföring. Internet Intelligence har även tagit fram beräkningar av Life Time Value för Happys Socks kunder på företagets viktigaste marknader.

"Internet Intelligence did a great job helping us with Lifetime Value for our main countries around the world. Parallel to do this work Andreas Franson and his extensive knowledge in online marketing helped with a reorganization to better streamline our web analytics. I gladly recommend Internet Intelligence."

Luar Busó
Head of E-Commerce, Happy Socks AB

Vikariat som webbanalytiker vilket bland annat innefattade kampanjuppföljningar och en utredning och rekommendation kring nytt system för webbanalys.

"By focusing on stakeholder needs and business value, Internet Intelligence has made great contributions to developing web analytics at Eniro."

Mathias Hedlund
SVP Products & Services, Eniro AB

"Andreas har spelat en viktig roll i att utveckla Expressens analysfunktion till att stödja hela verksamheten i en tid av snabb digital utveckling. Med kartläggning och rekommendationer kring prioriteringar, behov, kompetenser, systemstöd etc. och genom att jobba aktivt i olika utvecklingsprojekt, har Andreas varit med att lägga grunden till en modern analysavdelningen, och ett mer datadrivet arbetssätt, som Expressen sedan framgångsrikt har kunnat bygga vidare på. Utifrån vårt samarbete på Expressen kan jag varmt rekommendera Andreas tjänster."

Mats Löthén

Marknads och försäljningsdirektör Expressen